Economia destina més de 8 milions d’euros al suport a la internacionalització empresarial

Economia destina més de 8 milions d'euros al suport a la internacionalització empresarial
  • La directora general d’Internacionalització ha participat en una taula redona en el marc de la Fira Viveralia a Alacant
  • Ha destacat la necessitat d’intensificar encara més la col·laboració entre tots els agents, així com de territorialitzar els suports per a arribar al major nombre d’empresaris de la CV
  • Viveralia, el Saló Professional Internacional de la Planta Ornamental i Afins, va obrir ahir les seues portes

Els suports públics a la internacionalització de les empreses de la Comunitat Valenciana han centrat una de les activitats organitzades en el marc de Viveralia, el Saló Professional internacional de la Planta Ornamental i Afins que va obrir ahir les seues portes en la Institució Firal Alacantina.

La directora general d’Internacionalització, María Dolores Parra, ha participat en la taula redona amb aquest títol i ha compartit impressions amb José Vera, cap de promoció d’ICEX Alacant i Luis Ferrero, cap de l’Àrea Internacional de la Cambra de comerç d’Alacant. Parra ha destacat “la necessitat d’intensificar encara més la col·laboració en matèria d’internacionalització amb tots els organismes amb competències en la matèria per a traure el major rendiment als recursos disponibles, alguna cosa en el que ja estem treballant”.

“Estem treballant en els programes i instruments de suport que desenvoluparem enguany, un exercici en el qual la Conselleria d’Economia Sostenible destinarà més de 8 milions d’euros al suport a la internacionalització de les empreses de la Comunitat. I ho farem intensificant la col·laboració i obrint el desenvolupament d’actuacions a les tres províncies, a fi d’arribar al major nombre possible d’empresaris de la CV”, ha indicat.

En la seua intervenció, María Dolores Parra ha realitzat un repàs dels suports amb què expliquen les empreses en l’àmbit de la internacionalització, “un procés que va més enllà de la comercialització de productes i que és realment una opció estratègica que requereix una profunda reflexió en l’empresa, així com un plantejament empresarial a mitjà i llarg termini i una sèrie d’inversions”.

“Parlem d’un procés que requereix recursos humans i econòmics, coneixements i habilitats, així com una estratègia a mitjà i llarg termini. Un procés costós per a les xicotetes empreses, que són les que componen en un 90% el teixit empresarial de la Comunitat Valenciana. I és ací precisament on les administracions tenen un paper important”, ha explicat.

Per açò, des de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Ocupació s’aposta pel suport a la internacionalització. Un procés que permet a l’empresa ser més competitiva, resistir millor els cicles econòmics adversos i obtenir oportunitats en mercats amb major potencial de creixement.

Entre els suports disponibles, la directora general d’Internacionalització ha parlat de suport operatiu en destinació, gràcies a comptar amb una extensa xarxa de delegacions en l’exterior, el suport estratègic, amb programes d’assessorament especialitzat, el suport econòmic i el suport a la formació de recursos humans especialitzats en internacionalització.