La NASA, la Valencia Fashion Week i Junta Central Fallera

T’agrada l’espai i el teu twitter és un referent? Vols descobrir com es prepara un astronauta i tens un blog amb molts seguidors? Si és així, estàs d’enhorabona! Vine a visitar la NASA amb nosaltres!

Fa un mes la NASA va anunciar així una iniciativa molt interessant. Va oferir la possibilitat de visitar les seues instal.lacions als usuaris de social media. Per això va obrir un periode per acreditar-se a membres 2.0 influents en temàtica aeroespacial sense ser necessàriament un mitjà de comunicació a l’ús.

Poc després la gegant multinacional General Electric va proposar als seus seguidors en Instagram allò que anomenaren com a #GEInstaWalk, una trobada amb usuaris de la coneguda xarxa social de fotografia perquè estos descobriren com es fabriquen els motors que l’empresa produeix per avions comercials.

A la nostra terra, l’organització de la Valencia Fashion Week convida a bloggers influents en el món de la moda perquè estos participen i promocionen l’esdeveniment més enllà de les parets de l’Àgora en les diferents edicions.

I mentre la NASA, una multinacional com General Electric i la Valencia Fashion Week potencien la comunicació i la interacció amb la seua audiència en xarxes socials, què fa Junta Central Fallera? La resposta és decebedora. Tot el contrari.

La política d’acreditacions respecte als mitjans digitals, blogs i membres amb un cert específic en la comunitat 2.0 fallera es basa en la negació d’un fenomen imparable. Junta Central Fallera no acredita cap d’estos nous mitjans de comunicació.

Des de la Delegació de Mitjans de Comunicació, el seu responsable va declarar que les xarxes no són un mitjà de comunicació en el transcurs de les I Jornades Festeres 2.0 al Palau de Pineda. Tota una declaració d’intencions.

És lamentable que, mentre prestigiosos diaris, empreses multinacionals i institucions de tot tipus han obert els braços a la difusió i potenciació dels seus mitjans socials digitals, Junta Central Fallera done l’esquena a les xarxes socials.

La situació més esperpèntica arriba quan Jorge Guarro, vicepresident de promoció exterior i comunicació de JCF, va promoure encertadament una formació per a community managers de les comissions falleres tot i que la delegació de mitjans, que depèn jeràrquicament d’eixa vicepresidència, nega i menysprea als mitjans digitals i usuaris de les 2.0.

Afortunadament, les comissions falleres han comprés el nou paper dels mitjans digitals i les xarxes socials i han pujat al carro a temps. No com Junta Central Fallera, afortunadament.

Ir arriba